نام: 
سیدابراهیم
نام خانوادگی: 
حسینی
شماره تماس: 
داخلی 536
زندگینامه: 

15 سال در دروس خارج فقه و اصول (دروس اجتهادی) فقهای بزرگی همچون آیات عظام فاضل لنکرانی، سید محمود هاشمی شاهرودی، شیخ جواد تبریزی، وحید خراسانی،  جعفر سبحانی و شبیری زنجانی و درس تفسیر قرآن حضرت آیه الله جوادی آملی شرکت نموده و از محضر آنان کسب فیض کرده اند.

افزون بر تحصیلات حوزوی و همزمان با ورود در دروس خارج،  با مشورت برخي اساتيد،  از سال ۱۳69 به منظور آشنایی با حوزه‌های مختلف علوم انسانی وارد مؤسسه در راه حق (مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی) شده،  پس از طی دوران عمومی (کارشناسی حقوق و معارف اسلامی)،  از سال ۱۳۷4 وارد مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق (حقوق بین الملل) مؤسسه شده و سال ۱۳79 از رساله کارشناسی ارشد خود با عنوان «اصل منع توسل به زور در اسلام و حقوق بین الملل معاصر» با راهنمایی استاد دکتر ضیایی بیگدلی با نمره عالی دفاع کرده و به عنوان نفر ممتاز گروه فارغ التحصیل شده اند.

با وقفه چند ساله که به کارهای آموزشی - پژوهشی و اجرایی پرداختند، بهمن سال 1388 دوره دکتری حقوق عمومی را آغاز و  با توفیق الهی در بهار 1394 از رساله دکتری خود تحت عنوان " شریعت و تقنین در کشورهای اسلامی (ايران، عربستان و پاکستان)" تحت راهنمایی استاد دکتر کدخدایی با امتیاز عالی دفاع نموده و فارغ التحصیل شده اند.

از سال1376 به بعد به تدریس در مباحث حقوقی، بیشتر در زمینه معارف اسلامی، حقوق اسلامی، حقوق بشر و حقوق بین الملل در حوزه و دانشگاه پرداخته و به مباحث فلسفه حقوق و فلسفه سیاست و نظام سیاسی اسلام  و حقوق زن و فمینیسم علاقه و اهتمام ویژه داشته و دارم و در کنار تدریس و ارائه سخنرانی‌های علمی یا در برخی از دانشگاه‌های کشور از جمله در دانشگاه سمنان، باقرالعلوم، امام حسین (ع)، آزاد اسلامی ساوه، تفرش و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، از سال ۱۳۷9 به تحقیق و پژوهش در زمینه علوم اسلامی و حقوق و سیاست و حقوق زن مشغول بوده ‌ام و تاکنون حدود 20 عنوان کتاب و  بیش از 30 مقاله تخصصی و علمی – پژوهشی در حوزه‌های یادشده منتشر و به جامعه علمی و فرهنگی کشور تقدیم نموده اند. ( به شرح پیوست).

از سال 1381 به عضویت هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ( گروه حقوق) در آمده و اینک در رتبه علمی استادیاری پایه 16 به فعالیت های علمی خود ادامه می دهند.

در کنار تدریس و کارهای پژوهشی به ارائه سخنرانی‌های علمی یا مناظرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در صدا و سیما  و بسیاری از دانشگاه‌های کشور و مجامع فرهنگی و سیاسی از جمله در باره حجاب اسلامی، رابطه دختر و پسر، شخصیت و حقوق زن در اسلام و غرب، فمینیسم، موسیقی، ازدواج، جنگ نرم و بحث ولایت فقیه و اندیشه سیاسی اسلام پرداخته اند.

رزومه